Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 961 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %23,4 %2 848 00058 %
Yle TV219,2 %18,1 %3 176 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 829 00037 %
Yle yhteensä48,0 %43,9 %3 612 00073 %
MTV315,1 %20,5 %2 917 00059 %
Sub3,4 %3,5 %1 975 00040 %
AVA1,8 %1,8 %1 265 00026 %
C More Total0,6 %0,6 %313 0006 %
MTV yhteensä20,9 %26,5 %3 258 00066 %
Nelonen6,4 %7,3 %2 428 00049 %
Jim2,5 %2,0 %1 555 00032 %
Liv2,0 %2,4 %1 503 00030 %
Hero1,1 %1,4 %1 100 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,1 %2 845 00058 %
TV53,3 %3,1 %1 821 00037 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 288 00026 %
Frii2,0 %1,9 %972 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %69 0001 %
TLC2,2 %2,0 %976 00020 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,7 %2 441 00049 %
STAR Channel2,7 %2,6 %1 153 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 153 00023 %
Disney Finland5,0 %4,3 %1 652 00033 %
Paramount Network0,4 %0,2 %311 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %943 00019 %
Muut3,1 %2,1 %926 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 961 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.