Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %30,4 %1 096 00090 %
Yle TV214,4 %14,3 %1 013 00083 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %818 00067 %
Yle yhteensä53,4 %47,4 %1 123 00092 %
MTV317,5 %24,2 %1 040 00085 %
Sub1,9 %2,2 %617 00050 %
AVA1,6 %1,3 %504 00041 %
C More Total0,7 %0,8 %124 00010 %
MTV yhteensä21,7 %28,5 %1 058 00086 %
Nelonen5,6 %6,3 %883 00072 %
Jim2,1 %1,3 %491 00040 %
Liv1,3 %1,5 %560 00046 %
Hero0,7 %0,9 %413 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,0 %949 00078 %
TV53,0 %3,0 %662 00054 %
Kutonen1,0 %0,6 %401 00033 %
Frii1,9 %2,0 %372 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC2,2 %1,6 %328 00027 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,4 %779 00064 %
STAR Channel1,3 %1,5 %375 00031 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %410 00034 %
Disney Finland3,3 %2,9 %549 00045 %
Paramount Network0,2 %0,1 %60 0005 %
AlfaTV1,4 %1,7 %507 00041 %
Muut1,8 %1,9 %224 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.