Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %22,5 %1 430 00055 %
Yle TV222,4 %22,0 %1 727 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %946 00036 %
Yle yhteensä49,1 %47,0 %1 889 00072 %
MTV312,9 %17,3 %1 472 00056 %
Sub4,1 %4,3 %1 133 00043 %
AVA1,4 %1,4 %595 00023 %
C More Total0,8 %0,9 %215 0008 %
MTV yhteensä19,2 %24,0 %1 692 00065 %
Nelonen6,4 %7,2 %1 281 00049 %
Jim2,7 %2,3 %869 00033 %
Liv1,3 %1,7 %720 00028 %
Hero0,9 %1,4 %595 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,6 %1 481 00057 %
TV53,5 %3,1 %955 00037 %
Kutonen3,0 %2,2 %790 00030 %
Frii1,7 %1,4 %492 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,1 %0,8 %455 00017 %
Warner Bros. Discovery9,5 %7,8 %1 281 00049 %
STAR Channel3,1 %2,7 %684 00026 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %680 00026 %
Disney Finland5,9 %4,9 %967 00037 %
Paramount Network0,4 %0,3 %161 0006 %
AlfaTV0,9 %1,0 %508 00019 %
Muut3,8 %2,5 %537 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.