Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %17,3 %1 437 00055 %
Yle TV227,6 %34,8 %1 756 00067 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,0 %945 00036 %
Yle yhteensä51,5 %54,1 %1 917 00073 %
MTV312,3 %15,7 %1 478 00057 %
Sub4,0 %4,1 %1 079 00041 %
AVA1,3 %1,2 %672 00026 %
C More Total2,1 %1,1 %320 00012 %
MTV yhteensä19,7 %22,2 %1 690 00065 %
Nelonen5,1 %5,4 %1 254 00048 %
Jim2,2 %2,1 %875 00033 %
Liv1,3 %1,4 %727 00028 %
Hero1,1 %1,3 %701 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,2 %1 506 00058 %
TV52,1 %1,8 %947 00036 %
Kutonen3,5 %2,3 %802 00031 %
Frii1,5 %1,5 %560 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC0,9 %0,5 %480 00018 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,3 %1 255 00048 %
STAR Channel3,1 %1,9 %706 00027 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %676 00026 %
Disney Finland5,9 %3,6 %972 00037 %
Paramount Network0,4 %0,3 %180 0007 %
AlfaTV1,0 %1,2 %499 00019 %
Muut3,6 %2,2 %534 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 129 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.