Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 316 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %19,6 %2 958 00056 %
Yle TV223,3 %27,8 %3 310 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 873 00035 %
Yle yhteensä49,8 %49,7 %3 849 00073 %
MTV315,1 %19,9 %3 083 00058 %
Sub3,2 %3,2 %1 929 00036 %
AVA1,8 %1,7 %1 423 00027 %
C More Total1,6 %0,8 %540 00010 %
MTV yhteensä21,7 %25,5 %3 452 00065 %
Nelonen5,4 %5,9 %2 460 00046 %
Jim2,0 %1,8 %1 604 00030 %
Liv2,0 %2,1 %1 496 00028 %
Hero1,1 %1,1 %1 178 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %10,9 %2 991 00056 %
TV52,2 %2,0 %1 781 00034 %
Kutonen2,4 %1,7 %1 303 00025 %
Frii1,9 %1,8 %1 046 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %86 0002 %
TLC1,8 %1,3 %994 00019 %
Warner Bros. Discovery8,6 %6,9 %2 425 00046 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 244 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 124 00021 %
Disney Finland4,8 %3,2 %1 739 00033 %
Paramount Network0,4 %0,3 %321 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %936 00018 %
Muut3,2 %2,1 %994 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 316 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.