Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %19,3 %1 069 00077 %
Yle TV222,6 %28,0 %1 022 00073 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,2 %690 00050 %
Yle yhteensä47,1 %49,5 %1 197 00086 %
MTV314,1 %18,4 %1 038 00075 %
Sub3,2 %3,0 %665 00048 %
AVA2,2 %2,1 %527 00038 %
C More Total1,5 %0,6 %170 00012 %
MTV yhteensä21,0 %24,1 %1 099 00079 %
Nelonen5,8 %6,4 %822 00059 %
Jim2,1 %2,1 %551 00040 %
Liv2,4 %2,3 %546 00039 %
Hero1,6 %1,6 %487 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,4 %996 00072 %
TV52,7 %2,0 %644 00046 %
Kutonen3,0 %1,9 %507 00036 %
Frii2,3 %1,8 %396 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC1,7 %1,3 %384 00028 %
Warner Bros. Discovery10,0 %7,3 %833 00060 %
STAR Channel3,0 %2,0 %438 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %425 00031 %
Disney Finland5,5 %3,7 %619 00045 %
Paramount Network0,6 %0,5 %127 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %296 00021 %
Muut3,5 %2,0 %257 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.