Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %21,7 %1 024 00074 %
Yle TV218,2 %17,3 %1 025 00074 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %678 00049 %
Yle yhteensä43,9 %41,8 %1 183 00085 %
MTV314,3 %18,3 %1 027 00074 %
Sub3,7 %4,0 %703 00051 %
AVA2,2 %2,6 %495 00036 %
C More Total0,5 %0,4 %93 0007 %
MTV yhteensä20,7 %25,4 %1 096 00079 %
Nelonen7,1 %8,5 %859 00062 %
Jim2,5 %2,2 %569 00041 %
Liv2,3 %3,0 %549 00040 %
Hero1,6 %2,2 %462 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,9 %998 00072 %
TV53,8 %3,2 %660 00047 %
Kutonen3,0 %2,3 %509 00037 %
Frii2,3 %1,8 %394 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0003 %
TLC2,1 %2,2 %367 00026 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,7 %889 00064 %
STAR Channel3,0 %2,7 %416 00030 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %432 00031 %
Disney Finland5,4 %4,6 %584 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %125 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %324 00023 %
Muut4,0 %1,7 %298 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.