Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,3 %1 040 00075 %
Yle TV211,9 %13,8 %931 00067 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,0 %682 00049 %
Yle yhteensä40,2 %40,1 %1 134 00082 %
MTV314,9 %18,4 %1 026 00074 %
Sub3,9 %4,3 %623 00045 %
AVA2,1 %2,3 %471 00034 %
C More Total2,0 %1,9 %190 00014 %
MTV yhteensä22,9 %26,8 %1 098 00079 %
Nelonen7,4 %8,7 %829 00060 %
Jim2,5 %2,0 %513 00037 %
Liv2,8 %2,9 %617 00044 %
Hero1,5 %2,0 %402 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,6 %981 00070 %
TV53,2 %2,5 %623 00045 %
Kutonen2,5 %2,0 %452 00032 %
Frii3,0 %2,3 %427 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %41 0003 %
TLC1,8 %1,7 %324 00023 %
Warner Bros. Discovery11,1 %8,9 %817 00059 %
STAR Channel3,5 %2,9 %454 00033 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %413 00030 %
Disney Finland6,7 %5,0 %630 00045 %
Paramount Network0,3 %0,2 %111 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %268 00019 %
Muut4,3 %2,7 %253 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.