Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 842 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,4 %2 875 00058 %
Yle TV212,2 %13,5 %2 739 00055 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,6 %1 753 00036 %
Yle yhteensä42,7 %40,6 %3 303 00067 %
MTV316,6 %21,5 %2 912 00059 %
Sub3,5 %3,7 %1 817 00037 %
AVA2,0 %1,9 %1 279 00026 %
C More Total2,2 %2,1 %537 00011 %
MTV yhteensä24,2 %29,2 %3 254 00066 %
Nelonen6,8 %7,6 %2 380 00048 %
Jim2,5 %2,0 %1 517 00031 %
Liv2,5 %2,6 %1 557 00032 %
Hero1,2 %1,4 %1 078 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %13,6 %2 876 00058 %
TV52,5 %2,1 %1 636 00033 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 258 00025 %
Frii2,3 %2,2 %1 017 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0001 %
TLC2,1 %1,8 %964 00020 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,1 %2 296 00047 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 304 00026 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %1 112 00023 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 790 00036 %
Paramount Network0,3 %0,2 %297 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %815 00017 %
Muut3,6 %2,5 %877 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 842 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.