Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 084 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,5 %1 501 00056 %
Yle TV211,4 %11,4 %1 402 00052 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %901 00034 %
Yle yhteensä42,6 %38,7 %1 775 00066 %
MTV318,3 %24,2 %1 510 00056 %
Sub3,3 %3,2 %834 00031 %
AVA2,5 %2,5 %643 00024 %
C More Total1,6 %1,4 %217 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,3 %1 680 00063 %
Nelonen6,9 %7,8 %1 171 00044 %
Jim2,1 %1,6 %699 00026 %
Liv3,2 %3,2 %807 00030 %
Hero1,1 %1,2 %497 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %13,8 %1 469 00055 %
TV52,4 %2,1 %776 00029 %
Kutonen1,1 %1,0 %537 00020 %
Frii2,7 %2,6 %507 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %18 0001 %
TLC3,2 %2,8 %538 00020 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,8 %1 179 00044 %
STAR Channel2,5 %2,5 %581 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %451 00017 %
Disney Finland4,6 %3,9 %811 00030 %
Paramount Network0,2 %0,2 %145 0005 %
AlfaTV0,8 %0,9 %399 00015 %
Muut3,1 %2,4 %426 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 084 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.