Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %28,4 %1 104 00090 %
Yle TV212,3 %14,1 %959 00078 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,1 %810 00066 %
Yle yhteensä51,2 %46,5 %1 110 00091 %
MTV318,7 %25,4 %1 053 00086 %
Sub2,0 %2,5 %615 00050 %
AVA1,8 %1,3 %488 00040 %
C More Total2,1 %1,9 %197 00016 %
MTV yhteensä24,5 %31,2 %1 089 00089 %
Nelonen5,7 %6,4 %816 00067 %
Jim1,9 %1,2 %541 00044 %
Liv1,7 %1,7 %542 00044 %
Hero0,9 %0,9 %400 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %10,3 %913 00075 %
TV51,6 %1,2 %585 00048 %
Kutonen1,1 %0,9 %435 00036 %
Frii1,8 %2,1 %360 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,9 %1,5 %365 00030 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,0 %766 00063 %
STAR Channel1,5 %1,6 %423 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %370 00030 %
Disney Finland4,0 %3,0 %566 00046 %
Paramount Network0,1 %0,1 %60 0005 %
AlfaTV1,1 %1,3 %457 00037 %
Muut2,1 %1,8 %245 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.