Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %24,6 %1 057 00076 %
Yle TV215,2 %9,1 %960 00069 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %691 00050 %
Yle yhteensä42,2 %36,8 %1 139 00082 %
MTV314,7 %19,6 %1 032 00074 %
Sub4,4 %5,4 %775 00056 %
AVA2,6 %2,6 %511 00037 %
C More Total0,3 %0,3 %54 0004 %
MTV yhteensä21,9 %27,9 %1 101 00079 %
Nelonen7,8 %10,3 %873 00063 %
Jim2,4 %2,2 %563 00040 %
Liv2,1 %2,6 %546 00039 %
Hero1,1 %1,6 %430 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,6 %996 00072 %
TV55,2 %4,5 %756 00054 %
Kutonen2,3 %1,8 %525 00038 %
Frii2,3 %1,8 %393 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %18 0001 %
TLC1,8 %1,6 %354 00025 %
Warner Bros. Discovery11,8 %9,8 %936 00067 %
STAR Channel2,8 %2,4 %422 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,9 %454 00033 %
Disney Finland6,1 %5,3 %602 00043 %
Paramount Network0,3 %0,2 %89 0006 %
AlfaTV0,5 %0,6 %333 00024 %
Muut3,8 %2,8 %225 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.