Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,3 %10,4 %619 00044 %
Yle TV219,3 %11,4 %746 00053 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,7 %347 00025 %
Yle yhteensä30,9 %23,5 %896 00064 %
MTV312,8 %17,7 %719 00051 %
Sub6,4 %7,6 %504 00036 %
AVA2,0 %2,4 %226 00016 %
C More Total0,4 %0,1 %75 0005 %
MTV yhteensä21,6 %27,9 %857 00061 %
Nelonen8,1 %10,2 %553 00039 %
Jim4,0 %4,4 %385 00027 %
Liv2,8 %3,5 %325 00023 %
Hero1,2 %1,4 %231 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,4 %742 00053 %
TV56,7 %6,6 %480 00034 %
Kutonen3,5 %3,4 %388 00028 %
Frii2,3 %2,4 %219 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %16 0001 %
TLC3,1 %2,4 %232 00016 %
Warner Bros. Discovery15,8 %14,9 %677 00048 %
STAR Channel6,2 %5,6 %355 00025 %
National Geographic Channel4,2 %3,4 %288 00020 %
Disney Finland10,4 %9,0 %474 00034 %
Paramount Network0,7 %0,7 %104 0007 %
AlfaTV0,2 %0,3 %117 0008 %
Muut4,4 %4,5 %310 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 106 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.