Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 186 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %8,9 %701 00050 %
Yle TV229,8 %19,3 %853 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %1,8 %431 00031 %
Yle yhteensä44,5 %29,9 %996 00071 %
MTV38,8 %13,7 %639 00045 %
Sub4,4 %6,0 %540 00038 %
AVA1,4 %2,1 %242 00017 %
C More Total1,9 %1,1 %115 0008 %
MTV yhteensä16,5 %22,9 %877 00062 %
Nelonen6,7 %9,8 %624 00044 %
Jim3,6 %3,7 %391 00028 %
Liv2,2 %3,2 %384 00027 %
Hero0,9 %1,5 %213 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %18,3 %781 00055 %
TV59,9 %10,9 %568 00040 %
Kutonen3,4 %3,6 %385 00027 %
Frii1,8 %2,4 %192 00014 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %9 0001 %
TLC1,9 %2,0 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery17,1 %19,2 %745 00053 %
STAR Channel4,0 %5,1 %319 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %232 00016 %
Disney Finland5,6 %6,3 %413 00029 %
Paramount Network0,2 %0,4 %107 0008 %
AlfaTV0,3 %0,3 %113 0008 %
Muut2,5 %2,6 %342 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 186 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.