Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 051 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,7 %3 120 00063 %
Yle TV224,0 %13,9 %3 185 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %2 050 00042 %
Yle yhteensä52,5 %40,9 %3 659 00074 %
MTV312,2 %19,6 %2 883 00058 %
Sub2,7 %3,9 %2 006 00041 %
AVA1,7 %2,1 %1 354 00027 %
C More Total1,4 %0,8 %487 00010 %
MTV yhteensä17,9 %26,3 %3 346 00068 %
Nelonen5,5 %8,4 %2 471 00050 %
Jim2,0 %2,0 %1 552 00031 %
Liv1,8 %2,4 %1 637 00033 %
Hero0,9 %1,3 %1 059 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %14,2 %2 892 00059 %
TV56,6 %5,9 %2 185 00044 %
Kutonen2,3 %1,7 %1 575 00032 %
Frii2,0 %2,4 %1 040 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %54 0001 %
TLC1,4 %1,5 %1 061 00022 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,7 %2 777 00056 %
STAR Channel2,0 %2,4 %1 218 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %1 104 00022 %
Disney Finland3,8 %4,0 %1 691 00034 %
Paramount Network0,2 %0,3 %330 0007 %
AlfaTV0,8 %1,2 %1 019 00021 %
Muut2,0 %1,5 %976 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 051 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.