Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %23,2 %1 604 00061 %
Yle TV226,3 %15,3 %1 676 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 110 00042 %
Yle yhteensä53,2 %41,6 %1 907 00073 %
MTV39,7 %16,1 %1 451 00056 %
Sub3,3 %5,0 %1 136 00043 %
AVA1,4 %1,7 %665 00025 %
C More Total1,8 %1,2 %323 00012 %
MTV yhteensä16,2 %23,9 %1 731 00066 %
Nelonen5,5 %8,3 %1 316 00050 %
Jim2,1 %2,6 %835 00032 %
Liv1,3 %2,0 %814 00031 %
Hero0,8 %1,5 %571 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %14,3 %1 520 00058 %
TV57,7 %6,8 %1 209 00046 %
Kutonen3,3 %2,5 %917 00035 %
Frii1,5 %2,1 %510 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %38 0001 %
TLC0,5 %0,6 %485 00019 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,4 %1 471 00056 %
STAR Channel2,4 %2,7 %701 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,9 %615 00024 %
Disney Finland4,3 %4,7 %930 00036 %
Paramount Network0,3 %0,3 %201 0008 %
AlfaTV0,6 %1,0 %515 00020 %
Muut2,2 %1,8 %569 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.