Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 044 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %25,4 %1 507 00058 %
Yle TV217,5 %10,5 %1 552 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %969 00037 %
Yle yhteensä44,9 %38,8 %1 790 00069 %
MTV313,2 %18,4 %1 512 00058 %
Sub4,7 %5,9 %1 170 00045 %
AVA1,6 %1,7 %618 00024 %
C More Total0,5 %0,5 %141 0005 %
MTV yhteensä20,0 %26,5 %1 699 00065 %
Nelonen7,2 %9,3 %1 307 00050 %
Jim2,8 %2,6 %843 00032 %
Liv1,5 %2,0 %766 00029 %
Hero1,0 %1,4 %618 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,2 %1 523 00058 %
TV55,4 %4,5 %1 099 00042 %
Kutonen2,9 %2,2 %870 00033 %
Frii1,5 %1,5 %511 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,9 %0,6 %436 00017 %
Warner Bros. Discovery10,9 %8,9 %1 372 00053 %
STAR Channel3,2 %2,9 %698 00027 %
National Geographic Channel4,1 %3,5 %706 00027 %
Disney Finland7,2 %6,3 %971 00037 %
Paramount Network0,4 %0,2 %163 0006 %
AlfaTV0,7 %0,8 %532 00020 %
Muut3,3 %3,2 %521 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 044 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.