Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 212 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %25,4 %3 089 00058 %
Yle TV215,8 %9,2 %3 109 00059 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %2 016 00038 %
Yle yhteensä44,5 %37,8 %3 678 00069 %
MTV315,5 %21,8 %3 146 00059 %
Sub4,0 %4,9 %2 162 00041 %
AVA2,1 %2,1 %1 345 00025 %
C More Total0,4 %0,3 %253 0005 %
MTV yhteensä22,0 %29,1 %3 489 00066 %
Nelonen6,9 %9,0 %2 572 00049 %
Jim2,4 %2,1 %1 580 00030 %
Liv2,1 %2,5 %1 605 00030 %
Hero1,0 %1,2 %1 131 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,8 %3 058 00058 %
TV54,7 %4,0 %2 094 00040 %
Kutonen2,1 %1,5 %1 531 00029 %
Frii2,0 %2,0 %1 090 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 017 00019 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,3 %2 724 00051 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 289 00024 %
National Geographic Channel3,1 %2,5 %1 211 00023 %
Disney Finland5,9 %5,2 %1 786 00034 %
Paramount Network0,3 %0,2 %292 0006 %
AlfaTV0,7 %0,9 %1 030 00019 %
Muut3,1 %2,8 %977 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 212 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.