Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 888 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,0 %1 401 00057 %
Yle TV215,0 %12,4 %1 336 00055 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %883 00036 %
Yle yhteensä46,0 %40,9 %1 598 00065 %
MTV314,9 %20,0 %1 391 00057 %
Sub3,6 %4,5 %1 000 00041 %
AVA1,8 %1,6 %696 00029 %
C More Total1,3 %0,4 %228 0009 %
MTV yhteensä21,5 %26,5 %1 595 00065 %
Nelonen6,6 %8,3 %1 198 00049 %
Jim3,3 %3,2 %803 00033 %
Liv1,4 %1,5 %714 00029 %
Hero1,1 %1,8 %597 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,8 %1 393 00057 %
TV52,6 %2,4 %825 00034 %
Kutonen3,5 %3,3 %808 00033 %
Frii1,3 %1,1 %504 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %27 0001 %
TLC1,3 %1,3 %478 00020 %
Discovery Networks Finland8,7 %8,2 %1 143 00047 %
FOX2,8 %2,1 %649 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,4 %635 00026 %
Disney Finland5,8 %4,5 %890 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,0 %577 00024 %
Muut3,8 %3,0 %506 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 888 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.