Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 944 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,6 %1 444 00059 %
Yle TV216,8 %17,2 %1 438 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,2 %954 00039 %
Yle yhteensä47,2 %43,0 %1 663 00068 %
MTV314,2 %18,5 %1 456 00060 %
Sub3,6 %4,4 %1 039 00043 %
AVA1,6 %1,3 %703 00029 %
C More Total0,6 %0,7 %221 0009 %
MTV yhteensä20,1 %25,0 %1 635 00067 %
Nelonen6,7 %7,6 %1 316 00054 %
Jim3,6 %3,1 %897 00037 %
Liv1,2 %1,4 %749 00031 %
Hero1,1 %1,6 %643 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,6 %1 546 00063 %
TV53,1 %3,1 %1 010 00041 %
Kutonen3,1 %2,6 %865 00035 %
Frii1,1 %1,2 %590 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,0 %1,0 %519 00021 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,1 %1 253 00051 %
STAR Channel2,5 %2,0 %701 00029 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %717 00029 %
Disney Finland5,7 %4,2 %1 026 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,2 %657 00027 %
Muut4,4 %3,9 %615 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 944 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.