Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,2 %595 00042 %
Yle TV216,8 %14,0 %644 00046 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,3 %285 00020 %
Yle yhteensä31,0 %26,5 %820 00058 %
MTV316,0 %20,7 %687 00049 %
Sub6,6 %7,8 %518 00037 %
AVA2,8 %2,9 %322 00023 %
C More Total0,4 %0,1 %76 0005 %
MTV yhteensä25,8 %31,5 %839 00059 %
Nelonen9,3 %10,5 %608 00043 %
Jim3,3 %2,3 %305 00022 %
Liv2,6 %2,8 %344 00024 %
Hero1,2 %1,3 %221 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %16,9 %761 00054 %
TV55,6 %5,6 %452 00032 %
Kutonen3,0 %3,2 %337 00024 %
Frii1,6 %1,3 %205 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %9 0001 %
TLC2,5 %2,6 %244 00017 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,8 %623 00044 %
STAR Channel5,2 %3,6 %311 00022 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %249 00018 %
Disney Finland7,9 %5,8 %430 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %165 00012 %
Muut5,4 %5,7 %314 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.