Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %28,9 %1 169 00094 %
Yle TV215,4 %15,6 %1 056 00085 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %865 00069 %
Yle yhteensä53,6 %47,1 %1 182 00095 %
MTV319,0 %24,6 %1 116 00089 %
Sub1,9 %2,4 %721 00058 %
AVA2,2 %1,3 %571 00046 %
C More Total0,3 %0,5 %92 0007 %
MTV yhteensä23,4 %28,9 %1 136 00091 %
Nelonen4,4 %5,3 %891 00071 %
Jim2,8 %2,1 %670 00054 %
Liv1,4 %1,5 %614 00049 %
Hero0,9 %1,3 %506 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,2 %1 006 00081 %
TV52,0 %1,9 %699 00056 %
Kutonen1,4 %1,1 %504 00040 %
Frii1,4 %1,5 %469 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,6 %1,6 %419 00034 %
Discovery Networks Finland6,5 %6,1 %812 00065 %
FOX0,8 %0,9 %389 00031 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %414 00033 %
Disney Finland2,7 %2,2 %581 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %3,5 %665 00053 %
Muut2,0 %2,0 %320 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.