Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 205 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %31,3 %1 183 00095 %
Yle TV29,5 %10,5 %1 048 00084 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %877 00070 %
Yle yhteensä50,4 %44,9 %1 198 00096 %
MTV320,2 %25,8 %1 137 00091 %
Sub2,1 %2,5 %732 00059 %
AVA2,0 %1,2 %627 00050 %
C More Total0,5 %0,6 %152 00012 %
MTV yhteensä24,9 %30,1 %1 160 00093 %
Nelonen5,5 %7,1 %947 00076 %
Jim2,7 %1,8 %676 00054 %
Liv1,5 %1,6 %675 00054 %
Hero1,0 %1,5 %476 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,0 %1 015 00081 %
TV52,0 %1,7 %704 00056 %
Kutonen1,5 %1,3 %485 00039 %
Frii1,6 %1,7 %471 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,6 %1,5 %401 00032 %
Discovery Networks Finland6,7 %6,3 %817 00065 %
FOX0,8 %0,8 %388 00031 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %447 00036 %
Disney Finland2,9 %2,3 %586 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,4 %3,0 %678 00054 %
Muut2,0 %1,5 %365 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 205 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.