Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,4 %3 018 00061 %
Yle TV29,8 %10,6 %2 817 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 016 00041 %
Yle yhteensä41,8 %38,9 %3 490 00070 %
MTV318,5 %22,9 %3 179 00064 %
Sub3,7 %4,0 %2 130 00043 %
AVA2,5 %2,1 %1 586 00032 %
C More Total0,7 %0,6 %422 0009 %
MTV yhteensä25,4 %29,7 %3 475 00070 %
Nelonen7,3 %9,3 %2 715 00055 %
Jim2,9 %2,2 %1 697 00034 %
Liv2,3 %2,5 %1 677 00034 %
Hero1,1 %1,6 %1 134 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,6 %3 112 00063 %
TV53,1 %2,7 %1 989 00040 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 405 00028 %
Frii1,8 %1,7 %1 130 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 078 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %2 537 00051 %
STAR Channel2,2 %1,7 %1 286 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 181 00024 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 802 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 253 00025 %
Muut3,7 %2,2 %1 149 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 097 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.