Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %23,8 %1 093 00079 %
Yle TV28,6 %9,7 %932 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %747 00054 %
Yle yhteensä36,9 %36,8 %1 164 00084 %
MTV316,2 %19,9 %1 105 00080 %
Sub4,7 %5,2 %762 00055 %
AVA3,0 %2,7 %597 00043 %
C More Total0,8 %0,6 %139 00010 %
MTV yhteensä24,7 %28,4 %1 161 00084 %
Nelonen8,2 %10,3 %928 00067 %
Jim3,1 %2,7 %576 00042 %
Liv2,4 %2,7 %573 00041 %
Hero1,4 %1,9 %429 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %1 055 00076 %
TV54,0 %3,0 %708 00051 %
Kutonen3,0 %2,5 %559 00040 %
Frii2,3 %1,8 %459 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %26 0002 %
TLC1,9 %2,0 %373 00027 %
Warner Bros. Discovery11,5 %9,7 %902 00065 %
STAR Channel2,5 %1,7 %455 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %425 00031 %
Disney Finland5,6 %3,9 %628 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,8 %399 00029 %
Muut5,8 %3,0 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 278 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.