Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,2 %3 111 00059 %
Yle TV210,2 %10,6 %2 995 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %2 056 00039 %
Yle yhteensä41,8 %38,8 %3 682 00069 %
MTV318,4 %22,8 %3 310 00062 %
Sub3,7 %4,0 %2 225 00042 %
AVA2,5 %2,1 %1 616 00030 %
C More Total0,7 %0,7 %446 0008 %
MTV yhteensä25,3 %29,6 %3 633 00068 %
Nelonen7,5 %9,4 %2 871 00054 %
Jim2,9 %2,2 %1 737 00033 %
Liv2,3 %2,5 %1 722 00032 %
Hero1,1 %1,6 %1 150 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,7 %3 278 00062 %
TV53,1 %2,8 %2 056 00039 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 443 00027 %
Frii1,8 %1,7 %1 141 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 118 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %2 646 00050 %
STAR Channel2,3 %1,7 %1 333 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 208 00023 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 860 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 264 00024 %
Muut3,7 %2,3 %1 219 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 344 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.