Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,5 %1 523 00058 %
Yle TV211,5 %13,2 %1 493 00057 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 027 00039 %
Yle yhteensä42,2 %41,7 %1 777 00068 %
MTV315,9 %19,5 %1 581 00060 %
Sub4,2 %4,7 %1 164 00044 %
AVA2,0 %1,7 %763 00029 %
C More Total1,0 %1,0 %283 00011 %
MTV yhteensä23,0 %26,8 %1 762 00067 %
Nelonen7,2 %8,7 %1 415 00054 %
Jim3,5 %2,8 %937 00036 %
Liv1,7 %1,8 %774 00030 %
Hero1,0 %1,5 %595 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,8 %1 600 00061 %
TV52,9 %2,5 %1 014 00039 %
Kutonen3,2 %2,8 %827 00032 %
Frii1,5 %1,2 %574 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %27 0001 %
TLC1,1 %0,9 %508 00019 %
Discovery Networks Finland9,0 %7,7 %1 320 00050 %
FOX2,7 %2,0 %729 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %713 00027 %
Disney Finland6,1 %4,5 %1 006 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %660 00025 %
Muut4,9 %2,8 %679 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.