Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 079 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,5 %1 479 00056 %
Yle TV216,9 %17,1 %1 530 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %984 00038 %
Yle yhteensä47,1 %42,7 %1 757 00067 %
MTV314,1 %18,4 %1 514 00058 %
Sub3,8 %4,6 %1 093 00042 %
AVA1,6 %1,3 %718 00027 %
C More Total0,6 %0,8 %239 0009 %
MTV yhteensä20,1 %25,1 %1 724 00066 %
Nelonen6,9 %7,7 %1 392 00053 %
Jim3,5 %3,1 %910 00035 %
Liv1,2 %1,4 %759 00029 %
Hero1,1 %1,6 %660 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,7 %1 632 00062 %
TV53,1 %3,2 %1 040 00040 %
Kutonen3,0 %2,6 %885 00034 %
Frii1,1 %1,2 %602 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC1,0 %1,0 %535 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,1 %1 309 00050 %
STAR Channel2,6 %2,0 %734 00028 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %736 00028 %
Disney Finland5,8 %4,3 %1 069 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,2 %669 00026 %
Muut4,3 %3,9 %643 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 079 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.