Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %22,7 %1 084 00079 %
Yle TV212,2 %11,6 %969 00070 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,4 %744 00054 %
Yle yhteensä40,2 %36,6 %1 176 00085 %
MTV315,4 %20,1 %1 060 00077 %
Sub4,1 %4,5 %735 00053 %
AVA2,5 %2,6 %583 00042 %
C More Total0,5 %0,5 %135 00010 %
MTV yhteensä22,4 %27,6 %1 159 00084 %
Nelonen7,8 %8,9 %905 00066 %
Jim3,5 %3,3 %606 00044 %
Liv1,8 %2,2 %564 00041 %
Hero1,4 %2,0 %430 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,4 %1 053 00076 %
TV54,2 %4,1 %751 00054 %
Kutonen3,0 %2,4 %611 00044 %
Frii1,6 %1,5 %448 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC2,0 %2,0 %368 00027 %
Discovery Networks Finland10,9 %10,1 %900 00065 %
FOX3,0 %2,3 %497 00036 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %471 00034 %
Disney Finland6,0 %4,3 %718 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,2 %433 00031 %
Muut5,1 %3,8 %369 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 269 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.