Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 104 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %10,5 %572 00041 %
Yle TV213,2 %12,7 %616 00044 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,7 %333 00024 %
Yle yhteensä24,9 %24,9 %805 00057 %
MTV317,5 %19,3 %688 00049 %
Sub6,5 %6,5 %495 00035 %
AVA3,1 %3,8 %294 00021 %
C More Total0,7 %0,6 %98 0007 %
MTV yhteensä27,8 %30,1 %826 00058 %
Nelonen10,7 %13,0 %633 00045 %
Jim3,7 %2,7 %391 00028 %
Liv4,8 %5,0 %364 00026 %
Hero1,2 %1,4 %197 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,4 %22,2 %784 00055 %
TV55,2 %5,2 %491 00035 %
Kutonen2,7 %2,5 %300 00021 %
Frii1,8 %1,6 %184 00013 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %3 0000 %
TLC3,0 %2,6 %232 00016 %
Discovery Networks Finland12,8 %11,9 %645 00046 %
FOX5,9 %4,7 %331 00023 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %241 00017 %
Disney Finland9,0 %6,9 %443 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,9 %149 00011 %
Muut4,5 %3,1 %334 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 104 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.