Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,0 %1 548 00061 %
Yle TV28,5 %8,3 %1 410 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %1 012 00040 %
Yle yhteensä41,2 %36,2 %1 804 00072 %
MTV321,1 %25,9 %1 664 00066 %
Sub3,2 %3,4 %1 032 00041 %
AVA3,0 %2,4 %841 00033 %
C More Total0,4 %0,4 %160 0006 %
MTV yhteensä27,7 %32,1 %1 799 00071 %
Nelonen7,7 %9,9 %1 384 00055 %
Jim2,4 %1,7 %788 00031 %
Liv2,9 %3,1 %916 00036 %
Hero1,3 %1,8 %552 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,5 %1 600 00064 %
TV53,3 %2,9 %1 015 00040 %
Kutonen1,1 %1,1 %596 00024 %
Frii2,1 %2,1 %562 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,8 %2,7 %596 00024 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %1 280 00051 %
STAR Channel1,9 %1,5 %592 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %487 00019 %
Disney Finland3,5 %2,8 %837 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %601 00024 %
Muut2,4 %1,7 %508 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 098 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.