Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %25,1 %1 652 00066 %
Yle TV28,2 %7,9 %1 467 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 008 00040 %
Yle yhteensä41,4 %36,1 %1 887 00075 %
MTV322,0 %26,7 %1 778 00071 %
Sub3,0 %3,4 %1 007 00040 %
AVA2,8 %2,4 %878 00035 %
C More Total0,9 %0,9 %306 00012 %
MTV yhteensä28,8 %33,4 %1 938 00077 %
Nelonen7,6 %9,9 %1 437 00057 %
Jim2,1 %1,6 %781 00031 %
Liv2,8 %2,8 %940 00037 %
Hero1,0 %1,3 %580 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,7 %1 615 00064 %
TV53,1 %2,7 %953 00038 %
Kutonen1,0 %1,0 %612 00024 %
Frii1,8 %1,5 %559 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0000 %
TLC2,7 %2,8 %586 00023 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,4 %1 302 00052 %
STAR Channel1,6 %1,3 %544 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %499 00020 %
Disney Finland3,3 %2,5 %787 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,2 %660 00026 %
Muut2,2 %1,8 %478 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 160 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.