Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %20,4 %1 655 00066 %
Yle TV25,1 %4,8 %1 433 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %1 030 00041 %
Yle yhteensä32,1 %27,7 %1 899 00075 %
MTV334,9 %41,1 %2 039 00081 %
Sub1,8 %1,6 %1 020 00041 %
AVA2,4 %1,7 %868 00034 %
C More Total3,3 %3,7 %402 00016 %
MTV yhteensä42,4 %48,1 %2 132 00085 %
Nelonen5,2 %6,0 %1 446 00057 %
Jim1,8 %1,2 %824 00033 %
Liv2,1 %1,8 %926 00037 %
Hero0,8 %1,1 %576 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %10,2 %1 641 00065 %
TV52,7 %2,5 %1 021 00041 %
Kutonen0,8 %0,9 %637 00025 %
Frii1,7 %1,4 %591 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,0 %2,9 %756 00030 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %1 394 00055 %
STAR Channel1,7 %1,5 %611 00024 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %503 00020 %
Disney Finland3,1 %2,4 %851 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %620 00025 %
Muut2,6 %1,9 %538 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 271 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.