Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %17,9 %1 568 00060 %
Yle TV26,0 %5,2 %1 460 00056 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %1 011 00039 %
Yle yhteensä29,6 %25,3 %1 821 00070 %
MTV334,3 %43,4 %2 065 00079 %
Sub2,3 %2,2 %1 087 00041 %
AVA1,4 %1,1 %778 00030 %
C More Total6,1 %7,5 %565 00022 %
MTV yhteensä44,2 %54,1 %2 183 00083 %
Nelonen4,7 %4,2 %1 455 00056 %
Jim2,3 %1,7 %923 00035 %
Liv1,1 %1,1 %728 00028 %
Hero0,6 %0,9 %555 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %7,9 %1 618 00062 %
TV52,1 %1,7 %1 007 00038 %
Kutonen2,3 %1,7 %872 00033 %
Frii0,9 %0,9 %536 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %44 0002 %
TLC0,8 %0,8 %576 00022 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,5 %1 357 00052 %
STAR Channel2,0 %1,3 %695 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %722 00028 %
Disney Finland5,0 %3,0 %998 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,4 %689 00026 %
Muut4,5 %3,0 %716 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 288 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.