Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,3 %6,0 %663 00047 %
Yle TV25,6 %3,7 %664 00047 %
Yle Teema&Fem0,8 %0,9 %297 00021 %
Yle yhteensä12,7 %10,6 %890 00063 %
MTV344,0 %51,9 %1 083 00077 %
Sub2,9 %2,2 %530 00037 %
AVA2,1 %1,9 %312 00022 %
C More Total9,0 %10,8 %285 00020 %
MTV yhteensä58,0 %66,7 %1 161 00082 %
Nelonen5,8 %5,1 %663 00047 %
Jim2,0 %1,3 %374 00026 %
Liv1,9 %1,9 %318 00023 %
Hero0,4 %0,3 %164 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %8,7 %767 00054 %
TV52,9 %2,8 %450 00032 %
Kutonen1,8 %1,8 %313 00022 %
Frii0,8 %0,6 %165 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,4 %2,0 %292 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,3 %679 00048 %
STAR Channel4,2 %2,3 %332 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %228 00016 %
Disney Finland6,7 %3,7 %425 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,3 %0,3 %167 00012 %
Muut4,1 %2,7 %319 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.