Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %20,2 %1 694 00063 %
Yle TV25,6 %4,7 %1 541 00057 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %1 042 00039 %
Yle yhteensä32,2 %27,6 %2 013 00075 %
MTV334,8 %41,1 %2 159 00080 %
Sub1,8 %1,6 %1 051 00039 %
AVA2,4 %1,7 %880 00033 %
C More Total3,3 %3,7 %430 00016 %
MTV yhteensä42,3 %48,1 %2 258 00084 %
Nelonen5,3 %6,1 %1 527 00057 %
Jim1,8 %1,2 %837 00031 %
Liv2,0 %1,8 %938 00035 %
Hero0,8 %1,1 %585 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %10,2 %1 723 00064 %
TV52,7 %2,5 %1 042 00039 %
Kutonen0,9 %1,0 %646 00024 %
Frii1,7 %1,4 %603 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,0 %2,9 %759 00028 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %1 430 00053 %
STAR Channel1,7 %1,5 %626 00023 %
National Geographic Channel1,4 %0,9 %509 00019 %
Disney Finland3,1 %2,4 %869 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %632 00023 %
Muut2,7 %2,0 %568 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 421 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.