Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 709 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %19,1 %3 262 00061 %
Yle TV25,8 %5,0 %3 001 00056 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,4 %2 054 00039 %
Yle yhteensä30,9 %26,5 %3 835 00072 %
MTV334,5 %42,2 %4 224 00080 %
Sub2,1 %1,9 %2 137 00040 %
AVA1,9 %1,4 %1 659 00031 %
C More Total4,7 %5,5 %994 00019 %
MTV yhteensä43,2 %51,0 %4 442 00084 %
Nelonen5,0 %5,2 %2 982 00056 %
Jim2,0 %1,4 %1 760 00033 %
Liv1,6 %1,5 %1 667 00031 %
Hero0,7 %1,0 %1 140 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %9,1 %3 341 00063 %
TV52,4 %2,2 %2 049 00039 %
Kutonen1,6 %1,3 %1 518 00029 %
Frii1,3 %1,1 %1 138 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 335 00025 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,7 %2 787 00052 %
STAR Channel1,8 %1,4 %1 321 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 231 00023 %
Disney Finland4,0 %2,7 %1 868 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,7 %1 320 00025 %
Muut3,6 %2,4 %1 284 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 709 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.