Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %18,0 %1 518 00062 %
Yle TV25,7 %5,2 %1 360 00056 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %992 00041 %
Yle yhteensä29,7 %25,5 %1 716 00070 %
MTV334,5 %43,4 %1 960 00080 %
Sub2,3 %2,2 %1 040 00043 %
AVA1,5 %1,1 %770 00032 %
C More Total6,0 %7,3 %528 00022 %
MTV yhteensä44,2 %54,0 %2 058 00084 %
Nelonen4,5 %4,2 %1 375 00056 %
Jim2,3 %1,7 %915 00037 %
Liv1,1 %1,1 %717 00029 %
Hero0,6 %0,9 %547 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %7,9 %1 532 00063 %
TV52,0 %1,7 %985 00040 %
Kutonen2,4 %1,7 %856 00035 %
Frii0,9 %0,9 %530 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %44 0002 %
TLC0,8 %0,8 %568 00023 %
Warner Bros. Discovery6,7 %5,4 %1 321 00054 %
STAR Channel1,9 %1,2 %673 00028 %
National Geographic Channel3,1 %1,7 %714 00029 %
Disney Finland5,0 %2,9 %973 00040 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,4 %686 00028 %
Muut4,6 %3,0 %691 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 148 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.