Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %25,9 %1 555 00064 %
Yle TV211,1 %11,5 %1 476 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %980 00040 %
Yle yhteensä43,0 %40,4 %1 733 00071 %
MTV316,4 %21,1 %1 622 00066 %
Sub4,6 %5,1 %1 109 00045 %
AVA2,2 %2,1 %842 00035 %
C More Total2,3 %2,0 %404 00017 %
MTV yhteensä25,4 %30,2 %1 806 00074 %
Nelonen5,5 %7,1 %1 336 00055 %
Jim2,8 %2,3 %903 00037 %
Liv1,5 %1,7 %855 00035 %
Hero1,1 %1,6 %677 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,7 %1 540 00063 %
TV53,0 %2,5 %957 00039 %
Kutonen3,0 %2,4 %867 00036 %
Frii1,2 %1,2 %587 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %0,9 %508 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,5 %1 278 00052 %
STAR Channel2,6 %2,2 %727 00030 %
National Geographic Channel3,8 %2,7 %707 00029 %
Disney Finland6,4 %4,9 %953 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,8 %648 00027 %
Muut4,1 %2,7 %609 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.