Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %33,3 %1 186 00095 %
Yle TV28,9 %8,9 %1 017 00082 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %902 00072 %
Yle yhteensä51,3 %45,7 %1 197 00096 %
MTV319,5 %24,7 %1 132 00091 %
Sub1,8 %2,2 %665 00053 %
AVA2,0 %1,4 %629 00050 %
C More Total1,4 %1,2 %199 00016 %
MTV yhteensä24,8 %29,5 %1 153 00092 %
Nelonen5,4 %7,6 %930 00075 %
Jim2,1 %1,4 %636 00051 %
Liv1,5 %1,5 %647 00052 %
Hero0,9 %1,3 %509 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,8 %1 003 00080 %
TV52,2 %1,8 %668 00054 %
Kutonen1,2 %0,9 %488 00039 %
Frii1,4 %1,4 %470 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,6 %1,5 %438 00035 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,1 %853 00068 %
STAR Channel0,9 %1,0 %398 00032 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %455 00036 %
Disney Finland3,1 %2,4 %582 00047 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,2 %676 00054 %
Muut1,5 %1,3 %316 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.