Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %22,7 %1 124 00081 %
Yle TV29,6 %10,1 %1 025 00074 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,1 %732 00053 %
Yle yhteensä37,5 %35,9 %1 195 00086 %
MTV318,2 %22,3 %1 137 00082 %
Sub4,9 %5,6 %784 00057 %
AVA3,0 %2,9 %654 00047 %
C More Total1,5 %1,1 %235 00017 %
MTV yhteensä27,5 %31,9 %1 191 00086 %
Nelonen7,0 %8,7 %951 00069 %
Jim2,7 %2,4 %641 00046 %
Liv2,4 %2,6 %677 00049 %
Hero1,3 %1,7 %492 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,4 %1 078 00078 %
TV53,4 %2,8 %716 00052 %
Kutonen2,9 %2,3 %575 00042 %
Frii1,7 %1,4 %432 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %25 0002 %
TLC2,1 %2,0 %372 00027 %
Discovery Networks Finland10,4 %8,6 %921 00067 %
STAR Channel2,5 %2,0 %435 00031 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %466 00034 %
Disney Finland5,5 %4,3 %617 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %423 00031 %
Muut5,0 %3,0 %322 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 277 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.