Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 012 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,1 %1 497 00059 %
Yle TV211,3 %9,6 %1 306 00052 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,3 %858 00034 %
Yle yhteensä41,6 %36,0 %1 680 00067 %
MTV319,6 %25,7 %1 556 00062 %
Sub3,8 %4,0 %966 00038 %
AVA2,9 %2,6 %743 00029 %
C More Total0,6 %0,1 %170 0007 %
MTV yhteensä26,9 %32,4 %1 748 00069 %
Nelonen6,0 %7,2 %1 178 00047 %
Jim2,7 %2,1 %705 00028 %
Liv2,7 %2,8 %819 00033 %
Hero1,1 %1,6 %553 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,7 %1 395 00055 %
TV53,1 %2,3 %842 00033 %
Kutonen1,4 %1,5 %608 00024 %
Frii2,3 %2,1 %528 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC3,8 %4,2 %604 00024 %
Discovery Networks Finland10,6 %10,2 %1 193 00047 %
FOX2,4 %2,2 %590 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %434 00017 %
Disney Finland4,2 %3,4 %793 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,9 %2,5 %578 00023 %
Muut2,3 %1,9 %451 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 012 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.