Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 900 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %21,4 %1 455 00060 %
Yle TV228,8 %32,5 %1 507 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %962 00039 %
Yle yhteensä56,4 %56,4 %1 699 00070 %
MTV311,2 %14,4 %1 384 00057 %
Sub2,9 %3,2 %1 009 00041 %
AVA1,4 %1,0 %648 00027 %
C More Total1,9 %0,9 %254 00010 %
MTV yhteensä17,4 %19,5 %1 574 00065 %
Nelonen5,1 %5,8 %1 195 00049 %
Jim2,8 %2,2 %855 00035 %
Liv1,0 %1,2 %705 00029 %
Hero1,0 %1,5 %574 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %10,7 %1 406 00058 %
TV51,8 %1,7 %915 00037 %
Kutonen2,3 %2,1 %742 00030 %
Frii1,2 %1,2 %535 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC1,1 %1,2 %488 00020 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,4 %1 158 00047 %
STAR Channel2,3 %1,7 %629 00026 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %673 00028 %
Disney Finland5,2 %3,6 %903 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,1 %0,9 %621 00025 %
Muut3,3 %2,4 %542 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 900 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.