Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 949 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %22,8 %1 511 00060 %
Yle TV219,3 %20,5 %1 395 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %944 00037 %
Yle yhteensä49,0 %46,1 %1 748 00069 %
MTV316,7 %20,8 %1 461 00058 %
Sub2,8 %2,9 %894 00036 %
AVA2,6 %2,3 %727 00029 %
C More Total0,7 %0,3 %155 0006 %
MTV yhteensä22,7 %26,3 %1 608 00064 %
Nelonen4,9 %5,8 %1 176 00047 %
Jim3,0 %2,2 %822 00033 %
Liv2,8 %2,9 %826 00033 %
Hero1,2 %1,7 %503 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %12,6 %1 432 00057 %
TV52,7 %2,5 %877 00035 %
Kutonen1,2 %1,0 %567 00023 %
Frii2,4 %2,1 %501 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0000 %
TLC3,0 %3,2 %573 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 196 00047 %
STAR Channel1,8 %1,7 %526 00021 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %422 00017 %
Disney Finland3,5 %2,8 %751 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %619 00025 %
Muut2,1 %1,7 %453 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 949 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.