Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %9,7 %619 00044 %
Yle TV229,2 %31,6 %712 00050 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,5 %293 00021 %
Yle yhteensä42,6 %42,8 %869 00062 %
MTV310,8 %11,9 %606 00043 %
Sub5,2 %5,8 %467 00033 %
AVA2,5 %2,7 %267 00019 %
C More Total0,7 %0,4 %89 0006 %
MTV yhteensä19,2 %20,9 %771 00055 %
Nelonen6,5 %6,6 %526 00037 %
Jim3,3 %2,8 %325 00023 %
Liv2,8 %3,1 %315 00022 %
Hero1,6 %2,3 %222 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %14,8 %710 00050 %
TV53,1 %2,7 %366 00026 %
Kutonen3,0 %3,9 %299 00021 %
Frii1,2 %1,3 %149 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC2,8 %3,4 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery10,5 %11,5 %559 00040 %
STAR Channel4,7 %3,1 %339 00024 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %224 00016 %
Disney Finland7,6 %5,2 %435 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %0,4 %169 00012 %
Muut5,1 %4,4 %285 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 050 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.