Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 039 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,7 %598 00042 %
Yle TV213,7 %13,7 %626 00044 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,9 %288 00020 %
Yle yhteensä28,3 %27,3 %820 00058 %
MTV313,3 %15,5 %655 00046 %
Sub8,8 %8,6 %502 00036 %
AVA2,2 %2,0 %273 00019 %
C More Total0,3 %0,1 %89 0006 %
MTV yhteensä24,6 %26,2 %785 00055 %
Nelonen8,5 %9,6 %575 00041 %
Jim4,8 %4,5 %337 00024 %
Liv3,6 %4,0 %333 00024 %
Hero0,9 %1,3 %177 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %19,3 %695 00049 %
TV55,5 %5,0 %419 00030 %
Kutonen3,6 %4,1 %311 00022 %
Frii1,5 %2,0 %177 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %7 0000 %
TLC3,4 %3,8 %269 00019 %
Warner Bros. Discovery14,6 %15,2 %590 00042 %
STAR Channel4,9 %3,7 %316 00022 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %260 00018 %
Disney Finland8,4 %6,2 %442 00031 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %185 00013 %
Muut5,6 %4,8 %326 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 039 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.