Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 012 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,8 %12,4 %576 00041 %
Yle TV212,5 %10,0 %577 00041 %
Yle Teema&Fem1,8 %2,4 %277 00020 %
Yle yhteensä27,1 %24,8 %774 00055 %
MTV312,9 %15,0 %597 00042 %
Sub7,0 %7,0 %518 00037 %
AVA2,3 %2,5 %259 00018 %
C More Total0,8 %0,3 %82 0006 %
MTV yhteensä22,9 %24,8 %754 00053 %
Nelonen11,3 %14,9 %571 00040 %
Jim4,9 %3,9 %319 00023 %
Liv3,0 %3,3 %307 00022 %
Hero1,0 %0,9 %214 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %23,2 %718 00051 %
TV54,0 %4,1 %397 00028 %
Kutonen3,2 %3,3 %343 00024 %
Frii1,7 %1,7 %197 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC4,8 %5,3 %220 00016 %
Warner Bros. Discovery14,3 %14,6 %634 00045 %
STAR Channel5,9 %4,7 %330 00023 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %237 00017 %
Disney Finland9,8 %7,7 %431 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %0,9 %191 00014 %
Muut4,9 %4,0 %294 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 012 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.