Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %33,1 %1 141 00091 %
Yle TV210,2 %9,8 %991 00079 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %835 00067 %
Yle yhteensä50,3 %45,7 %1 152 00092 %
MTV317,3 %23,5 %1 069 00086 %
Sub2,0 %2,2 %713 00057 %
AVA1,9 %1,4 %581 00046 %
C More Total0,6 %0,7 %111 0009 %
MTV yhteensä21,8 %27,8 %1 102 00088 %
Nelonen5,2 %6,0 %856 00069 %
Jim3,6 %2,5 %620 00050 %
Liv1,4 %1,3 %615 00049 %
Hero1,2 %1,6 %459 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %11,5 %956 00077 %
TV52,2 %2,0 %637 00051 %
Kutonen1,3 %0,9 %447 00036 %
Frii1,9 %1,9 %521 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC2,1 %2,2 %378 00030 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,2 %803 00064 %
STAR Channel0,9 %0,7 %393 00031 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %422 00034 %
Disney Finland3,4 %2,2 %565 00045 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,8 %3,7 %623 00050 %
Muut2,7 %1,9 %313 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.