Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 834 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,7 %2 929 00059 %
Yle TV210,4 %9,6 %2 625 00053 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 895 00038 %
Yle yhteensä42,5 %39,1 %3 312 00067 %
MTV315,7 %20,9 %2 829 00057 %
Sub3,8 %3,8 %2 057 00041 %
AVA2,4 %2,1 %1 474 00030 %
C More Total0,6 %0,5 %330 0007 %
MTV yhteensä22,5 %27,3 %3 151 00064 %
Nelonen7,2 %8,4 %2 462 00050 %
Jim3,6 %2,9 %1 553 00031 %
Liv2,1 %2,2 %1 576 00032 %
Hero1,3 %1,8 %1 134 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %15,3 %2 899 00058 %
TV53,0 %2,6 %1 822 00037 %
Kutonen2,1 %1,8 %1 377 00028 %
Frii1,7 %1,6 %1 151 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %2,8 %1 010 00020 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,2 %2 475 00050 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 302 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 131 00023 %
Disney Finland5,2 %3,7 %1 737 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,3 %1 236 00025 %
Muut3,9 %3,0 %1 084 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 834 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.