Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 930 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %27,1 %2 971 00060 %
Yle TV210,6 %11,5 %2 678 00054 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,2 %1 843 00037 %
Yle yhteensä43,2 %40,8 %3 380 00068 %
MTV315,7 %20,4 %2 983 00060 %
Sub3,8 %3,9 %2 131 00043 %
AVA2,1 %1,8 %1 423 00029 %
C More Total0,5 %0,4 %368 0007 %
MTV yhteensä22,1 %26,5 %3 239 00065 %
Nelonen6,0 %7,1 %2 490 00050 %
Jim3,9 %3,2 %1 747 00035 %
Liv2,0 %2,1 %1 601 00032 %
Hero1,3 %2,0 %1 163 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,4 %2 909 00059 %
TV54,0 %3,5 %1 894 00038 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 444 00029 %
Frii1,8 %1,9 %1 091 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %42 0001 %
TLC2,2 %2,2 %1 125 00023 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,0 %2 470 00050 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 312 00026 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 207 00024 %
Disney Finland5,3 %3,7 %1 824 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,9 %1 299 00026 %
Muut3,8 %2,7 %1 134 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 930 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.